caspercrazee78

"Tanpa Keberanian, Mimpi Tidak Akan Bermakna.."

Friday, October 7, 2016

Biar

Biar saya membisu seribu bahasa

Andai bicara mengundang sengketa

Biar saya berteman sepi

Andai persahabatan itu tiada nilainya

Biar saya hidup dalam tempurung

Andai jenaka cuma mengundang duka

Biar saya bertemankan haiwan

Andai berteman manusia lebih banyak hipokritnya

Biar saya bawa tidur jasad yang penuh persoalan ini

Andai sedar cuma mengundang permainan perasaan yang mengocak ketenangan

Biar,

Biar,

Dan biarkan semua

Biarkan saya tersalah ampun

Daripada saya tersilap hukum

#Terlalu banyak persoalan dalam diri ketika ini

Adakalanya otak terasa terlalu letih untuk berfikir

Adakalanya terasa diri seolah-olah berputus asa

Andai aku yang terlanjur dalam berkata-kata,

Maafkan aku

Andai aku yang tersilap dalam menilai

Maafkan aku

Biarkan saya dengan dunia saya

Andai keberadaan saya seringkali di waktu yang salah


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home